Chapter |
Lesson |
Contents |
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1 |
1-5 |
紹介する
Excersise
1 自己紹介する
2 他社の人にあいさつする
3 他社の人に自社の人を紹介する
Conversation
1 入社のあいさつ
2 担当交代のあいさつ
3 上司の紹介
Column
名刺交換 |
Introduction
Excersise
1 Introduce yourself
2 Greet people from other companies
3 Introduce people from your company to people from other companies
Conversation
1 Greetings for joining the company
2 Greetings from the change in charge
3 Introduction of the boss
Column
Business card exchange |
2 |
6-10 |
あいさつをする
Excersise
1 休んだり、早退したりした時
2 久しぶりに会った時
3 お祝いを言う
4 会社を辞めたり、転勤したりする時
Conversation
1 風邪で会社を休んだ時
2 昇進のお祝い
3 帰国のあいさつ
Column
おじぎ/ていねいな気持ちは何度? |
Greeting
Excersise
1 When taking a rest or leaving early
2 When we met after a long time
3 Congratulate
4 When quitting the company or transferring
Conversation
1 When I took a day off from work due to a cold
2 Celebration of promotion
3 Returning greetings
Column
Bow/What is the angle of your polite feeling? |
3 |
11-15 |
電話をかける・受ける
Excersise
1 不在を伝える
2 伝言を頼む
3 伝言を確認する
4 相手の社名や名前を聞き返す
Conversation
1 伝言を受ける
2 わかりにくい名前を聞く
Column
電話のルール/いつもお世話になっております |
Making/Receiving calls
Excersise
1 Report your absence
2 Ask for a message
3 Confirm the message
4 Asking back the company name and name of the other party
Conversation
1 Receive a message
2 Ask an obscure name
Column
Telephone rules "いつもおせわになっております” |
4 |
16-20 |
注意する・注意を受ける
Excersise
1 注意をする・あやまる
2 婉曲的に注意をする
3 他社の人に苦情を言う・あやまる
Conversation
1 注意を受ける―あいづち―
2 アドバイスを受ける―書類作成
3 苦情を受ける―サンプルの手配
Column
ホウレンソウ |
Warning/be warned
Excersise
1 Be careful / make mistakes
2 Pay attention to euphemistically
3 Complaining to people from other companies / apologize
Conversation
1 Receiving attention - Aizuchi -
2 Receiving advice - Socument preparation
3 Receiving complaints - Sample arrangement
Column
Report/contact/consultation |
5 |
21-25 |
頼む・断る
Excersise
1 上司に依頼する
2 依頼されたことを確認する
3 上司の依頼を断る
4 値段の交渉をする。
5 勧誘を断る
Conversation
1 上司に急な依頼をする―書類のチェック
2 上司の依頼を断る―資料の作成―
Column
新入社員のタイプ/今年は何型? |
Request/Refusal
Excersise
1 Ask your boss
2 Confirm that you have been requested
3 Deny the boss's request
4 Negotiate the price
5 Refuse the solicitation
Conversation
1 Make an urgent request to your boss - Check documents
2 Denying the boss's request - Creating materials-
Column
Type of new employee / What type is this year? |
6 |
26-30 |
許可をもらう
Excersise
1 上司に許可を求める
2 他社の人に許可を求める
Conversation
1 早退する
2 社用車を借りる
3 後でファクスで送る
Column
日本人の労働時間 |
Get permission
Excersise
1 Ask your boss for permission
2 Seek permission from other companies
Conversation
1 Leave early
2 Rent a company car
3 Send it by fax later
Column
Japanese working hours |
7 |
31-35 |
アポイントをとる
Excersise
1 自社の人にアポイントをとる
2 他社の人にアポイントをとる(許可を求める、提案する)
3 面識のない人にアポイントをとる
4 約束を変更する
Conversation
1 知り合いに紹介してもらった人にアポイントをとる
2 上司の都合を聞く
3 訪問の日を変更する
Column
飛び込み |
Make an appointment
Excersise
1 Make an appointment with someone from your company
2 Make an appointment with someone from another company (ask for permission,
make a proposal)
3 Make an appointment with someone you don't know
4 Change the promise
Conversation
1 Make an appointment with someone introduced by an acquaintance
2 Listen to your boss's schedule
3 Change the date of the visit
Column
Walk-in sales |
8 |
36-40 |
訪問する
Excersise
1 取り次ぎを頼む
2 名前の読み方を聞く
3 辞去する
Conversation
1 受付で取り次ぎを頼む
2 応接室で面会する
Column
訪問のマナー |
Visit
Excersise
1 Ask for an intermediary
2 Ask how to read the name
3 Decline
Conversation
1 Ask for a referral at the reception
2 Meet in the reception room
Column
Manners for visiting |